رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان


رهپویان هدایت:گسترش معنویت حقیقی و تقویت اخلاق در جامعه بشری از اهداف مهم پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم بوده است. هم حرکت حضرت جهان شمول بود و هم آموزه های معنوی و اخلاقی حضرت به صورت پر رنگ و ویژه با جهان بینی خاص مطرح شد.

 بشریت به لحاظ اخلاقی، معنوی و عرفانی در دوران قبل از حضرت رسول اکرم صلوات الله و سلامه علیه دچار یک افول و به نوعی مرگ شده بود و این دنیای آکنده از بی اخلاقی و جهالت را سیره و منش اخلاقی و معنوی پیامبر اسلام مبدل به یک جامعه بالنده و رشد یافته نمود که نمونه های فراوانی را از آن سیره می توان به شماره آورد.

از دستورات حضرت در علم آموزی و قیدگذاشتن برای اسرای کفار که در صورت آموختن علم خود به مسلمانان می توانستند آزاد شوند تا دستورات و آموزه های اخلاقی و سبک زندگی سراسر معنوی و اجتماعی حضرت در دورانی که حتی دختران را زنده به گور می فرستادند. در دورانی که زن هیچ جایگاه و احترامی نداشت و دختر می بایست به گورستان برده شود این رسول گرامی اسلام بود که به احترام حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها در سنین کودکی و نوجوانی از جا بلند می شدند! 

 این سیره اخلاقی و تربیتی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم موجب شد یک تحول عمیقی در جامعه اسلامی شکل بگیرد و شخصیت های بزرگی از نظر اخلاقی و معنوی مثل ابوذرها، سلمان ها، عمارها و انسان های ممتازی که نمونه بارز تربیت اخلاقی و معنوی پیامبر، حضرت امیر المومنین علی علیه السلام است، تربیت شوند و این ها همه نشان دهنده تاثیر عمیق و ژرف حرکت حضرت در مسیر اخلاق و معنویت است.

اما آنچه امروزه در جامعه اسلامی مشاهده می شود با سیره و روش حضرت فرسنگ ها فاصله دارد. البته که بسیاری از مکارم اخلاقی در جامعه ما مانند؛ همدردی ها، همکاری های مردمی و جهادی در مواقع بحران و کمک به فقرا و .... هنوز در سطح فراتر  و بالاتر از دیگر کشورها و جوامع بشری است اما باز هم با آن نقطه مطلوب و با آن مدل و الگوی حضرت فاصله دارد.

اخلاق  و معنویت به صورت گسترده و فراگیر بر پایه سنت های برگرفته شده از اهل بیت از مواردی است که به شدت در کشور جای خالی آن احساس می شود. معنویت و اخلاقی برگرفته از اسلام راستین و حقیقت محمدیه.

آن چیزی که امروزه در جامعه ما به اسم معنویت جای خود را در اذهان و دیدگاه ها و سخنان برخی از مردم باز نموده است در حقیقت تبلیغاتی مادی گرایانه، معنویت های من درآوردی و بی پایه و هیجاناتی زودگذر است که در پوشش معنویت قرار گرفته است.

اگر اخلاق و معنویت به سبک حقیقی و همراه با سیره پیامبر رحمت در جامعه ای رشد یابد به تبع مواردی نظیر سیاست ورزی، اقتصاد و مسائل بازار و سرمایه و... تا فرد فرد افراد جامعه نیز تحت تاثیر این الگوی اخلاقی قرار می گیرند و رضایت همگان را در پی خواهد داشت. 

آنچه جامعه ما را از این اصول اخلاقی دور نموده است در همین پوشش گسترده و حجم فراوان تبلیغات عرفان ها و معنویت های دروغین است. آنانی که با ارائه شیوه هایی بی مبنا و دروغین و یا بر اساس مبانی اومانیستی جامعه را به سمت غفلت بیشتر سوق می دهند.

لهذا باید جامعه دینی و حوزویان، متخصصان و مسئولان در وهله نخست و سپس تمامی افرادی که دغدغه و درد دین و معنویت دارند به صحنه آمده و برای ترویج رفتار و سیره الگوهای حقیقی تلاش نمایند.

اگر همه افرادی که به پیامبر رحمت ارادت دارند و ایشان را اسوه و الگو می دانند وارد میدان فعالیت شوند و به رفع شبهات بپردازند، در فضای مجازی به گسترش روایات و سیره حضرت اقدام کنند و شبهات مطرح شده را پاسخ دهند قطع به یقین دایره گسترش معنویت های بدلی و عرفان های دروغین کاهش خواهدیافت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۱۲
انجمن رهپویان هدایت

پیامبر رحمت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی